Mike in Daycare

Pertimbangan untuk masukin Mike ke Daycare sebenernya udah lumayan lamaaaaaa….. (as in 1 year ago???)

Waktu itu gue baru abis cuti hamil, dan Mike umur 3 bulan. Kita kebingungan ga ada yg bisa jaga Mike. Udah survei beberapa daycare, tapi koq kasian yah… ga ada temen nya yg umur 3 bln. Kt mba yg jaga sih “boleh aja bu, tp anak disini umurnya di atas 2 th, kasian anak ibu nanti digangguin yg lain” :s

Akhirnya wkt itu kita minta tolong ke nyokap gue untuk bantu jaga Mike.  OK, time flies, kita sempet lupa tuh ama yg namanya daycare. trussss… gue sakit, nyokap gue sakit, aaaah kita pd sakit gara2 kecapean. Akhirnya kita putusin buat beli rmh di deket kantor gue (a.k.a BSD).

Setelah beli rmh di BSD, balik lg ke masalah awal…. Who will take care of my son?

Akhirnya survei2 beberapa daycare di daerah BSD. Yaaa, singkat cerita akhirnya kita milih 1 daycare. Namanya Wahana Balita Sehat. Lokasinya di RS Bunda Dalima, Nusaloka, BSD.

Alasan kita pilih daycare yg ini:

1. Makan nya disuapin. hihihi… yah, Mike makan nya susah banget dan di daycare ini gue liat para perawatnya sabar2 buat nyuapin dia makan.

2. Yang jaga itu para perawat, jd bukan sekedar mba atau nanny aja.

3. Makanan di provide oleh dapur RS yg diawasi oleh ahli gizi… hmmm so pasti lebih pinter dr sekedar mba/suster aja ya…

Day 1: On the first day, actually I was hoping a little crying from Mike. But no… oh no, I was soooo wrong. Mike was playing happily in the daycare when I left for work. When I picked him up after work, he looked happy… singing and smiling in the car.

Day 2: Again no crying, he likes the daycare a lot I assume. Buuuutttt… when I picked him up, the miss said he was crying in the afternoon… maybe he was tired. In the car, he just sat there and looking out the window.

Day 3: Oooh no, I thought everything will be smooth. This morning when I left for work, he didn’t want to let me go. He rejected when the miss tried to hold him. But when we took him to take a bath, he started smiling and playing…. I hope this afternoon he will be just fine.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s